Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Θέλω το μερίδιό μου στο κοινοβούλιο!

Στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές η αποχή ήταν 29%
Λίγο καιρό μετά, στις δημοτικές εκλογές έφτασε στο 39%
Όλες οι δημοσκοπήσεις λένε πλέον πως ο κόσμος έχει σιχαθεί το πολιτικό σύστημα και η αποχή στις επόμενες βουλευτικές εκλογές θα είναι σίγουρα πάνω από το 30% και αν επιβεβαιωθούν θα είναι πρώτο κόμμα...
Είμαστε πλειοψηφία!

Όμως αυτή η δύναμη δεν αντιστοιχεί σε τίποτε στην πραγματικότητα.
Πάλι με τις αλχημείες των εκλογικών νόμων που υφίστανται πιθανότατα ένα από τα δύο μεγάλα κόμματα θα πάρει την απόλυτη πλειοψηφία στη βουλή με την στήριξη του 25% του συνόλου των ψηφοφόρων, στην καλύτερη περίπτωση!
Θυμήσου πως στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές που δεν ξέραμε τι μας περιμένει το πραγματικό ποσοστό ψήφων που πήρε το ΠΑΣΟΚ αν υπολογίσεις το 29% αποχής ήταν περίπου 30%

Ακόμα και αν το όποιο πρώτο κόμμα δεν επιτύχει πλειοψηφία βέβαια με την πρώτη, μπορεί να προκηρύξει νέες εκλογές με το πρόσχημα της αδυναμίας κυβέρνησης.
Απ' ότι έχω καταλάβει σε αυτή την περίπτωση το πρώτο κόμμα πριμοδοτείται ακόμα περισσότερο ώστε τελικά να μπορέσει να σχηματίσει κυβέρνηση.
Το αποτέλεσμα θα είναι το 30% στην καλύτερη περίπτωση να μας κατσικώσει 150 βουλευτές.
Αν εσύ θέλεις κάποιον άλλο από τους δύο μεγάλους η ψήφος σου, η άποψή σου έχει μικρότερη αξία από την άποψη της γριάς που ψηφίζει ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ τα τελευταία 30 χρόνια επειδή γούσταρε τον εθνάρχη Καραμανλή ή τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Και καλά, εσύ που ψηφίζεις ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΛΑΟΣ με τα ποσοστούλια μέχρι 10%.
Εγώ που είμαι η μεγάλη πλειοψηφία του 30% δεν πρέπει να έχω εκπροσώπηση;
Είμαι η πλειοψηφία αυτών που φτύνουν τα κόμματα και τους βουλευτές, τους θεωρώ άχρηστους, πως να το πούμε, μέχρι και επιβλαβείς.
Συνένοχοι κοπρίτες, που όλοι μαζί τα φάγανε!
Δεν ψηφίζω γιατί δεν θέλω να μετέχω σε αυτό το σικέ παιχνίδι.
Δεν θέλω να έχουν όλοι αυτοί τη νομιμοποίηση που τους δίνει η συμμετοχή μου.
Εγώ δε δικαιούμαι εκπροσώπηση στο κοινοβούλιο;
Θα μου πεις, αφού δεν ψηφίζεις, πως θα επιλέξεις εκπρόσωπο;
Κενά έδρανα απαντώ!
Ναι, κύριε, κενά έδρανα!
30%, τουλάχιστον είμαστε αυτοί που δεν ενδιαφερόμαστε να επιλέξουμε βουλευτή, μας αναλογούν στα 300 έδρανα περίπου 66. Μπορεί και περισσότερα!
Φτιάξτε, λοιπόν μια βουλή με 234 βουλευτές και εσείς οι υπόλοιποι που ενδιαφέρεστε να εκλέξετε βουλευτές παίξτε με τα υπόλοιπα.
Άσε που αν δει ο κόσμος την οικονομία που θα γινόταν, το ποσοστό αυτό θα ανέβαινε σίγουρα!

Επιπλέον, μπορεί κάποια κόμματα βλέποντας το χειροπιαστό αποτέλεσμα της αποχής να προβληματίζονταν λίγο. Άλλωστε νομίζω πως ο αριθμός των βουλευτών τους έχει σχέση και με τη χρηματοδότησή τους.
Ακόμα και το ΚΚΕ θα πάσχιζε να αυξήσει τα ποσοστά του επιτέλους! Από αυτούς πληρώνεται!
Φαντάσου τον πανικό που θα παθαίνανε σε μια περιφέρεια οι υποψήφιοι αν μαθαίνανε πως λόγω αποχής, εκεί που θα μπαίνανε 3 στη βουλη τώρα θα μπούν μόνο 2!
Και μόνο να τους παρακολουθείς να προσπαθούν να σε πείσουν να ψηφίσεις θα άξιζε!


Θα μου πεις, αυτοδυναμία ή ακυβερνησία και άλλες τέτοιες μπαρούφες.
Είδαμε και το Βέλγιο. Κοντεύει ένα χρόνο χωρίς κυβέρνηση και τι έγινε;
Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν κυβερνήσεις συνεργασίας.
Αφού επιμένετε όμως στο παραμύθι πως πρέπει σώνει και καλά να υπάρχει αυτοδύναμη κυβέρνηση κάντε τις κομπίνες σας με ότι περισσεύει.
Όχι με το δικό μου ποσοστό!
Τσακωθείτε πως θα τα γεμίσετε με 234, πιθανότατα λιγότερους, καλοθρεμμένους κώλους, κάντε ότι γουστάρετε.
Αν μη τι άλλο, θα γλυτώσουμε μερικά πεταμένα λεφτά.
Θα μπορώ να είμαι υπερήφανος για την επιλογή μου!
Θα είμαι από εκείνους που θα μπορώ να πω με βεβαιότητα πως τουλάχιστον τα εκλεκτά μου άδεια έδρανα δεν ξοδεύουν χρήματα σαν τα άδεια μυαλά που έχουμε σήμερα!
Ο δικός μου ούτε μίζες δε θέλει, ούτε ψεύτικες υποσχέσεις δίνει, ούτε βουλευτική ασυλία έχει.

Από τους βουλευτές μας πλέον κανείς δεν περιμένει καλό, τα δικά μου άδεια έδρανα τουλάχιστον θα είμαι σίγουρος πως δεν θα κάνουν κακό.


Θέλω λοιπόν το μερίδιό μου στο κοινοβούλιο!
Θέλω τα κενά κώλων έδρανα που μου αντιστοιχούν!

Update 30/4/2011: Τελευταία δμοσκόπηση της VPRC μιλάει για 45% λευκό-άκυρο-αποχή, που θεωρητικά ανιστοιχεί σε 135 έδρες...

Update 19/10/2011: Αν και εξακολουθώ να πιστεύω πως η συμμετοχή μου σε οποιεσδήποτε εκλογές έχει το μειονέκτημα να νομιμοποιεί ένα στημένο παιχνίδι, πλέον η κατάσταση στη χώρα είναι εξαιρετικά σοβαρή και η αποχή στην πραγματικότητα δεν μετριέται ως ποσοστό.
Εξακολουθώ να πιστεύω πως ένα σωστό σύστημα θα έπρεπε να λαμβάνει υπ όψιν του την αποχή και να τιμωρεί με κάποιο τρόπο τα κόμματα ανάλογα, αλλά οι επόμενες εκλογές που φαίνεται θα έρθουν πολύ νωρίτερα θα είναι κρίσιμες.
Για πρώτη φορά φαίνεται η ευκαιρία να σπάσει ο φαύλος κύκλος του δικομματισμού.
Ίσως λοιπόν αυτή τη φορά να είναι απαραίτητη η παρουσία όλων, ίσως είναι η πρώτη φορά οι κάλπες να φέρουν κάτι ελάχιστα καλύτερο, λίγο πιο ελπιδοφόρο από άλλες φορές.
Με πολλές επιφυλάξεις λοιπόν εγώ θα πάω να ψηφίσω στις επόμενες εκλογές και το ίδιο ζητώ και από εσένα.
Να ψηφίσεις όμως χωρίς παρωπίδες, να θυμηθείς τον ρόλο όλων όσων σου ζητάνε την ψήφο σου και να ψηφίσεις συνειδητά και μετά από σκέψη.


Διάβασε επίσης (ως συνήθως θα ανανεώνεται συνέχεια):

Δικά μου:
Αλλάζουμε;
Γιαούρτια Vs επιχειρήματα
Ο Χρήστος Γιανναράς στο ΣΚΑΙ
Τα κοντά ποδάρια των... blogs
Τα κοντά ποδάρια των... URL
Μαζί τα φάγανε!
Μαζί τα φύγαμε;
Παρατήρησες κάτι;
Συνένοχοι κοπρίτες...
Ασέβεια
Το πόρισμα...
Τα ποσοστά της νίκης...
Δε θα κληθούν πρώην πρωθυπουργοί...
Δημοκρατικές διαδικασίες...
Ούτε τα προσχήματα...
Οι αδιάφθοροι...
Δημοκρατία στο περίπου...

Άλλων:
Ησυχάστε... «ο λαός κοιμάται»
απόψε: υποψήφιος βουλευτής τρώει πακέτο...
Η επανάσταση είναι πλέον αναπόφευκτη
H Χρεωκοπία (των πολιτικών)
Όλοι μαζί;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου