Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Φοιτητικές "παρατάξεις"... κατ' εικόνα


Διαβάζω σε διάφορα blogs και portals περι των φοιτητικών εκλογών και θυμάμαι τις δικές μου εμπειρίες από το πανεπιστήμιο.
Πάλι η νεολαία όχι μόνο έγινε φερέφωνο των αρτηριοσκληρωμένων κομμάτων αλλά απέδειξαν ότι μπορούν να είναι βασιλικότεροι του βασιλέως.
Πάλι, όχι μόνο διαφορετικά αποτελέσματα αλλά σε περιπτώσεις ακόμα και διαφορετικές κάλπες.
Δεν αρκέστηκαν στο διχαστικό ξύλινο λόγο των μεγάλων αλλά συνέχισαν την τιμημένη παράδοση των τραμπουκισμών.
Δεν έφτασε η στείρα υστερόβουλη αντιπαράθεση των επαγγελματιών πολιτικών, τη συμπλήρωσαν με ολίγη από την άθλια μεθοδολογία υποβάθμισης των διαδικασιών των παλαιοτέρων ετών.
Αυτοί οι λαμπροί νέοι είναι που θα στελεχώσουν τα δοξασμένα κόμματα αυτού του τόπου.
Και αυτό το πανεπιστήμιο έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από αυτές τις ¨δημοκρατικές" διαδικασίες είναι που θα βγάλει τους αυριανούς επιστήμονες, αυτούς που θα οδηγήσουν την κοινωνία αυτή αύριο.
Ε λοιπόν, πότε θα το πει κάποιος, πότε θα το παραδεχτούν οι υπόλοιποι;
Αυτή η δημοκρατία δεν λειτουργεί!
Είναι πια αποδεδειγμένο εδώ και δεκαετίες!
Ποτέ στη μεταπολίτευση δεν λειτούργησε.
Ποτέ δεν υπηρέτησε τα συμφέροντα των φοιτητών, αν και υπηρέτησε άψογα τα συμφέροντα παρατάξεων, ομάδων και αρχηγών.
Παρόλα αυτα κανείς δε συζητάει την κατάργηση αυτών των μηχανισμών.
Εδώ ο αντίλογος θα προτάξει επιχειρήματα και θεωρίες για την αξία της δημοκρατίας και της ελευθερίας των ιδεών στον ακαδημαϊκό χώρο.
Η απάντησή μου είναι ότι αυτό το έκτρωμα δεν είναι ούτε δημοκρατία, ούτε ελευθερία
Όσο συνεχίζεται αυτή η κατάσταση ποιος μπορεί να είναι αισιόδοξος για το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα;
Και όσο δεν υπάρχει αισιοδοξία σε αυτό τον τόσο σημαντικό χώρο για μια χώρα, ποιος μπορεί να είναι αισιόδοξος για τη χώρα;
Και αφού δεν συζητάμε καν, δεν παραδεχόμαστε καν ότι το πρόβλημα αυτού του συστήματος είναι το ίδιο το σύστημα δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε.
Αλλά όπως είχε πει κάποιος, ο κάθε λαός είναι άξιος της ηγεσίας του.
Προφανώς και είμαστε άξιοι και της εκπαίδευσης που έχουμε αλλά και του μέλλοντος που αυτή διαμορφώνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου